background

Comic Con - З ЧОГО ВСЕ ПОЧИНАЛОСЯ? part 3

Author: arcfossa

Частина третя - еволюція

Поп-культурні конвенти давно перестали бути простим зібранням фанатів. Індустрія розваг невпинно росте, і «Комік Кони» по всьому світу стали величезним рекламним майданчиком для сотень компаній. І нічого поганого в цьому немає: як показав світовий досвід, креативний маркетинг на фестивалях може бути неймовірно цікавим .

Але фундаментом фестивалю залишаються його учасники. Ними переважно стають кіностудії, телеканали, ігрових розробників, виробників мерчу тощо. І їхня задача - не лише створити позитивний образ свого продукту, а й розважити відвідувачів.

Одним із ключових моментів минулорічного San Diego Comic-Con стала інсталяція за мотивами серіалу Westworld американського телевізійного каналу HBO.

Лише уявіть: відвідувачам фестивалю випала можливість побувати всередині реального парку розваг з андроїдами! Жодної віртуальної реальності — всі локації були абсолютно справжні, збудовані з використанням реквізитів із серіалу та із залученими акторами.

За дні проведення SDCC інсталяцію відвідали близько 500 людей. Вони могли простояти в черзі цілу ніч, аби лише потрапити всередину відомого парку розваг. І це лише малий відсоток від усього наповнення фестивалю.

Більшість організаторів іноземних конвентів переконані у тому, що потрібно надавати відвідувачам якомога більше унікального фанатського досвіду за відповідну ціну. Вартість квитка на один день рідко перевищує $50. За це відвідувач отримує доступ до сотень стендів, має можливість зустрітися із зірками світового масштабу та взяти участь у чисельних розважальних програмах.

Ідеї тематичних конвентів виникли ще півстоліття тому. І традиційно жодний фестиваль не обходиться без зірок і майстрів індустрії. Вони влаштовують конференції, спілкуються з фанатами та роздають автографи. А ще часто роблять гучні анонси нових проектів.

Наприклад, на останньому Warsaw Comic Con письменник Анджей Сапковський розповів, що працює над новою книгою про Відьмака. Презентації ігор часто відбуваються саме на «Комік Конах», також на них транслюють перші трейлери новинок кіно

Саме тому, коли в Сан-Дієго чи, скажімо, у Нью-Йорку проходить конвент, ґіки по всьому світу божеволіють від велетенської купи трейлерів. І від щастя, звісно :)

Тематичні конвенти встигли поділитися на вужчі спеціалізації. Окрім фестивалів коміксів з’явилися аніме-, сай-фай-, фентезі- та ігрові фестивалі. Кожен напрямок робить акцент суто на своїй темі. Це дає змогу максимально заглибитися в неї.

Ігрові конвенти та виставки електронних розваг практично сягнули рівня «Комік Конів». Такі гіганти, як Е3, Gamescom та PAX щорічно відкривають свої двері для сотень тисяч відвідувачів. А заходи проходять за підтримки розробників та видавців відеоігор, які презентують свої проекти. Відвідувачі такого фестивалю отримують можливість пограти в найбільш очікувані ігри ще до їхнього офіційного релізу, поспілкуватися з розробниками та отримати незабутні емоції.

Настільні ігри щільно сплелися з культурою ґіків і не залишаються осторонь великих конвентів. Ба більше, для них часто проводять власні фестивалі, наприклад, GoPlay Northwest у Сиетлі. Тут відвідувачі не лише весело проводять час з однодумцями, а й отримують вчаться створювати власні настільні ігри. Зазвичай подібні заходи досить невеликі, але фанати настільних ігор високо цінують такий затишок.

Ще один цікавий факт: незважаючи на те, що комік-кони вперше організували у США, найбільші поп-культурні конвенти проводяться в Європі та Японії.

«Комікет», відомий як Comic Market, відбувається у Токіо два рази на рік і щоразу збирає півмільйона відвідувачів! Така несамовита популярність фестивалю пояснюється тим, що на «Комікеті» продаються вкрай рідкісні види манґи (додзінсі), які автори видавали самостійно, а тиражі поновлювалися рідко або ж взагалі ніколи. Проте не лише маркетом відомий фестиваль: кожного разу сюди приїжджають відомі аніматори, режисери аніме, автори манґи, а навкруги гуляють тисячі косплеєрів.

Конвенти отримали світове визнання. Тепер це завжди велике свято та безмежне джерело емоцій для мільйонів поціновувачів коміксів, кіно, відеоігор та багато іншого.

Це місце, де вас оточують однодумці і талановиті люди Це місце, де можна забути про все і поринути у нестримні веселощі.

За 50 років існування ідеї, яку висловили в середині ХХ століття в Нью-Йорку та Сан-Дієго, вона виросла до феєричних масштабів, кардинально змінила суспільні погляди та перетворила культуру «диваків» у масове явище.

Здавалося б, навіть такі далекі від коміксів країни, як Індія чи Саудівська Аравія, - й ті мають власні «Комік Кони». Що вже казати про Європу: Angoulême International Comics Festival у Франції - один з найбільших конвентів у світі, адже європейці плекають особливу любов до рисованих історій. А ось Італія може хизуватися найбільшим в Європі фестивалем коміксів та ігор — щорічно місто Лукка на декілька днів приймає близько 300 тисяч відвідувачів Lucca Comics & Games.Тільки уявіть, стародавнє місто з усіма своїми вуличками, площами та навіть катакомбами стає територією фестивалю.

Схоже, час і Україні перейняти світовий досвід — влаштувати справжній Comic Con. Українські ґіки заслуговують на те, щоб пізнати істинну сутність конвентів поп-культури.

Давайте створимо його разом!

Tags: